4 grudnia 2014

4x4 poradnik kupowania część 2

4x4 zdjęcia nr 2

2. wyprawówka – auto służące do podróży tych weekendowych i tych kilku miesiecznych

Wyprawa – od wypadu nad wode z rodzina az po wielomiesięczne wyjazdy w dzikie rejony

świata... W tym przypadku ważna jest pojemnośc auta , ale nie silnika, tylko w sensie ilości

miejsca dla nas i dla bagażu. Singlowi na studiach wystarczy suzuki Jimny , ale większość szuka

dużych samochodów. Land Cruisery, Defendery, Patrole, coraz bardziej popularne pickupy...

Cechy wspólne: wzmocnione zawieszenie dodatkowe bagażniki zbiorniki na wode i paliwo

skrzynie na bagaż i sprzęt campingowy– to wszystko musi się zmieścić bo trasa do Ułan Bator to

nie austriacka autostrada i wszystko trzeba mieć ze sobą

3.Przeprawówka – samochody służące do walki z terenem

sprzęt do sportu... główne parametry waga moc kąt zejścia kąt rampowy głębokość brodzenia...

czyli to wszystko co jest niezbędne by przejechać samochodem przez teren po którym chodzić jest

ciężko. Tu lakier nie jest priorytetem, blachy karoserii też nie do końca...bardzo często samochód

wyposażony jest w zewnętrzna klatkę z rur które ratują załogę podczas rolowania. Auta

wyposażone w snorkele blokady wyciągarki trapy bedlocki duuże koła . Tu nigdy nie stwierdzimy

że samochód jest zrobiony od a do z. Auto zawsze jest doskonalone i przerabiane tak aby na

następnych zawodach pokazać jeszcze więcej. Nie przez przypadek przeprawówki w środowisku

znane są pod przezwiskiem „ studnia bez dna”

4. Rajdówka – samochód do wyścigów nie po płaskim terenie. O co chodzi w rajdach wie każdy –

trzeba być lepszym niż inni. Jak najwięcej mocy jak najlżejsza konstrukcja, rozwiązania rodem z

kosmosu... W zależności od budżetu jest to auto zbudowane pod kierowce albo Samuraj zmotany

ze szwagrem. Tu marka nie jest ważna liczą się osiągi wyniki i niezawodność