4x4 poradnik kupowania część 2
2. wyprawówka – auto służące do podróży tych weekendowych i tych kilku miesiecznych
Wyprawa – od wypadu nad wode z rodzina az po wielomiesięczne wyjazdy w dzikie rejony
świata... W tym przypadku ważna jest pojemnośc auta , ale nie silnika, tylko w sensie ilości
miejsca dla nas i dla bagażu. Singlowi na studiach wystarczy suzuki Jimny , ale większość szuka
dużych samochodów. Land Cruisery, Defendery, Patrole, coraz bardziej popularne pickupy...
Cechy wspólne: wzmocnione zawieszenie dodatkowe bagażniki zbiorniki na wode i paliwo
skrzynie na bagaż i sprzęt campingowy– to wszystko musi się zmieścić bo trasa do Ułan Bator to
nie austriacka autostrada i wszystko trzeba mieć ze sobą
3.Przeprawówka – samochody służące do walki z terenem
sprzęt do sportu... główne parametry waga moc kąt zejścia kąt rampowy głębokość brodzenia...
czyli to wszystko co jest niezbędne by przejechać samochodem przez teren po którym chodzić jest
ciężko. Tu lakier nie jest priorytetem, blachy karoserii też nie do końca...bardzo często samochód
wyposażony jest w zewnętrzna klatkę z rur które ratują załogę podczas rolowania. Auta
wyposażone w snorkele blokady wyciągarki trapy bedlocki duuże koła . Tu nigdy nie stwierdzimy
że samochód jest zrobiony od a do z. Auto zawsze jest doskonalone i przerabiane tak aby na
następnych zawodach pokazać jeszcze więcej. Nie przez przypadek przeprawówki w środowisku
znane są pod przezwiskiem „ studnia bez dna”
4. Rajdówka – samochód do wyścigów nie po płaskim terenie. O co chodzi w rajdach wie każdy –
trzeba być lepszym niż inni. Jak najwięcej mocy jak najlżejsza konstrukcja, rozwiązania rodem z
kosmosu... W zależności od budżetu jest to auto zbudowane pod kierowce albo Samuraj zmotany
ze szwagrem. Tu marka nie jest ważna liczą się osiągi wyniki i niezawodność