Mile na galon czy galony na milę?
Pamiętam, że w latach 80. mogłem opróżnić monety w popielniczce, aby uzyskać 1/2 baku paliwa. Przeszliśmy długą drogę od czasu cen benzyny w wysokości 89 USD za galon, ale wydaje mi się, że taka jest natura bestii.
Jeep Wrangler TJ vs Jeep Wrangler JL
Niedawno sprzedałem mój prosty 6 4.0 głodny gazu TJ i wybrałem 2-drzwiowy JL 2.0 Turbo, próbując zbliżyć się do rozsądnej oszczędności paliwa... który, gdy był na stanie, osiągał 20 mpg. Następnie dodałem 38-calowe opony, sprzęt lądowy, bagażnik, RTT itp. Teraz siedzę na około 14 mpg z 2.0 turbo, co jest lepsze niż 11 mpg TJ, ale nadal nie jest świetne.
Jeśli chodzi o poruszanie się po mieście i dojazdy do pracy, z pewnością uwielbiam komfort JL i nieco lepszą oszczędność paliwa, ale tam, gdzie naprawdę ma to znaczenie, są dłuższe podróże drogowe. Zrobiłem małe porównanie z ostatnich 4 podróży, na których byłem, aby zobaczyć, jak się sprawy potoczą.
Odkąd zbudowałem tego Jeepa w lutym, byłem na 4 dużych wycieczkach drogowych (Dolina Śmierci, Moab, Kanada i Meksyk) o łącznej długości około 9100 mil tylko na te wycieczki drogowe i średnio około 14 mil na godzinę, zużyłem około 650 galonów paliwa. Oczywiście nigdy nie zgodziłbym się na tak daleką jazdę 20-letnim Jeepem TJ, ale gdybym to zrobił, zużyłbym około ~ 830 galonów paliwa. Różnica w cenie paliwa między tymi 2 pojazdami z łatwością wyniosłaby ponad 700 USD.
Koszt prowadzenia działalności
Czy to naprawdę ma znaczenie, czy jest to po prostu koszt „robienia interesów”, jeśli chodzi o lądowanie? Dla tych, którzy spędzają dużo czasu w drodze, eksplorując, jeżdżąc i przewożąc ciężkie ładunki, nawet kilka punktów na skali MPG może się sumować.
Zwracam szczególną uwagę na wagę podczas ładowania mojej platformy i nie planuję trzymać tam bagażnika i RTT, gdy jestem w mieście przez miesiąc. W Kanadzie wiedziałem, że przez większość czasu będę w pobliżu paliwa, więc zdjąłem TrailRax i Rotopax z zewnątrz, aby stracić trochę oporu wiatru. W Moab nie podróżowałem lądem, więc nie zabrałem bagażnika, RTT ani dodatkowego Rotopaxa, dzięki czemu mogłem zachować ładną i szczupłą aerodynamikę.
Chociaż lubię, gdy mój sprzęt wygląda fajnie z całym najnowszym i najlepszym sprzętem lądowym, wolę praktyczność, prostotę i lepsze MPG niż „w pełni wyposażony wygląd”.
Bądź mądry, planuj z wyprzedzeniem
Kilka razy zdarzyło mi się, że nie napełniłem dzbanków na wodę, dopóki nie zbliżyłem się do miejsca docelowego, próbując zaoszczędzić trochę na wadze podczas transportu. Jest wielu Overlanderów, którzy należą do kategorii „Over-Loading”, więc „czują się przygotowani” i mają tendencję do zabierania wszystkiego. Bądź mądry, planuj lepiej i oszczędzaj paliwo!
Aero - tryb Eco (szybki atak)
Sposób jazdy również odgrywa rolę w tej formule. Na przykład, w przypadku nowszych modeli, które zapewniają natychmiastowe MPG, należy zwrócić uwagę na to, gdzie zużycie paliwa wzrasta wraz z oporem wiatru. Mój sprzęt jest dość wydajny do około 60 mil na godzinę, a potem zużycie zaczyna gwałtownie rosnąć. Dla każdego pojazdu jest inaczej, ale warto zwracać na to uwagę, ponieważ pod koniec roku wszystko się sumuje.
Każdy ma swój własny sposób na radzenie sobie ze zużyciem paliwa i aerodynamiką, a my chcielibyśmy o nich usłyszeć. Zostaw kilka komentarzy poniżej i dodaj swoje przemyślenia.